CGI Group to kanadyjska spółka outsourcingowa z branży IT, której główna siedziba mieści się w Montrealu. W badaniu udział wzięło blisko 1700 klientów z USA, Kanady, Australii, Singapuru, Szwecji, Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii.

Nie ufamy FinTechom?

Badanie miało na celu przyjrzenie się wadze i przydatności rozwiązań dostarczanych przez FinTechy. Pod lupę wzięto 12 podstawowych dziedzin, w których specjalizują się startupy z branży. Do najważniejszych można zaliczyć płatności mobilne, bezpieczeństwo, spersonalizowane zarządzanie finansami, kryptowaluty, pożyczki P2P, robo-doradców i alternatywne źródła badania zdolności kredytowej.

CGI Group zbadało na ile cenione są powyższe usługi, jaki jest poziom zorientowania klientów w tym, że w ogóle istnieją oraz jakie są przeszkody w korzystaniu z FinTechowych rozwiązań. Tak prezentują się najważniejsze wnioski z badania.

 

Źródło: cgi.com. Które FinTechowe rozwiązania klienci cenią najbardziej?

Źródło: cgi.com. Które FinTechowe rozwiązania klienci cenią najbardziej?

 

Ciekawie prezentuje się również poniższy wykres:

 

Źródło: cgi.com. Na czerwono poziom świadomości o danej usłudze, a na pomarańczowo % ankietowanych, którzy chcą z niej skorzystać.

Źródło: cgi.com. Na czerwono poziom świadomości o danej usłudze, a na pomarańczowo % ankietowanych, którzy chcą z niej skorzystać bądź już to robią.

 

 

Źródło: cgi.com. Na różowo oznaczone jest zaufanie, jako przeszkoda w skorzystaniu z usługi.

Źródło: cgi.com. Na różowo oznaczono zaufanie, jako przeszkodę w skorzystaniu z usługi.

 

Na podstawie powyższych wyników widać powody dla których banki zacieśniają współpracę ze startupami z sektora FinTech. Jedyne czego im brakuje to nowatorskich rozwiązań technologicznych. Z drugiej strony startupy cierpią na brak zaufania ze strony klientów i często również narzędzi do zapewniania kompleksowych usług finansowych. Współpraca się opłaca – obu stronom.

Link do pełnego badania znajdziecie tutaj.

/RT