Na koniec roku ING posiadał 4,53 mln klientów detalicznych oraz 55 tys. klientów korporacyjnych. W 2017 roku wartość kredytów udzielonych przez ING polskim firmom i klientom indywidualnym wzrosła o 12% do 88,4 mld zł. Depozyty przyrosły o 10% do 103,7 mld zł.

Czytaj także: Facebook blokuje reklamy promujące kryptowaluty

Podstawowe dane finansowe ING BS z 2017 roku

Czytaj także: Dramat fanów Apple – nie będzie kolejnej edycji iPhone SE

Liczba transakcji BLIK wzrosła trzykrotnie

– W 2017 roku osiągnęliśmy rekordowy zysk netto , który wyniósł 1 403 mln zł. To efekt wzrostu działalności podstawowej – liczby klientów oraz wolumenów komercyjnych. W minionym roku łączna liczba klientów przekroczyła poziom 4,53 mln w obszarze detalicznym i 55 tys. w korporacyjnym. To wzrost odpowiednio o 261 tys. i 6,6 tys. Obecnie jesteśmy już trzecim największym bankiem w Polsce pod względem liczby klientów. Wzrostom tym towarzyszyły przyrosty wartości kredytów o blisko 10 mld zł oraz depozytów o 9 mld zł – mówi Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

– To oznacza, że zarówno w obszarze kredytów detalicznych, jak i korporacyjnych zwiększyliśmy udziały rynkowe rozwijając się 2 razy szybciej niż rynek. Jednocześnie dynamicznie rosła transakcyjność. W ciągu minionego roku liczba przelewów w bankowości mobilnej wzrosła o 50%, a liczba transakcji BLIK-iem ponad trzykrotnie. W ramach bankowości korporacyjnej o 35% wzrosła liczba klientów korzystających z bankowości mobilnej – dodaje.

Czytaj także: Wartość rynku leasing w Polsce wzrosła o 16%

Klienci preferują cyfrowe kanały

Obserwujemy coraz większą liczbę klientów wybierających cyfrowe kanały kontaktu z bankiem. Na koniec ub.r. 74% kredytów gotówkowych dla klientów indywidualnych oraz 65% w przypadku przedsiębiorców zostało udzielonych przez internet. Po stronie korporacyjnej w ten sposób jest składanych już 93% wniosków kredytowych. Nowoczesne systemy bankowości internetowej i mobilnej zwiększają satysfakcję klientów i pozwalają nam efektywniej obsługiwać ich rosnącą liczbę  – dodaje Bartkiewicz.

Chcąc sprostać zmieniającym się regulacjom na rynku oraz oczekiwaniom naszych klientów kładziemy nacisk na automatyzację naszych procesów i digitalizację oferty. Żeby szybko i elastycznie tworzyć nowe rozwiązania i doskonalić obecne usługi zmieniamy również sposób pracy wewnątrz banku – stosujemy podejście Agile oraz nową bardziej efektywną metodologię pracy nad projektami mówi prezes ING Banku Śląskiego.

Czytaj także: 2017 – Polska rozwijała się najszybciej od 6 lat

Najważniejsze wyniki biznesowe ING BS w 2017 roku

Czytaj także: Tomasz Rodak, Bibby Financial Services – Faktoring też jest fintechowy

[ING BS/AS]