mBank wdraża CyberRescue wspólnie z Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego (CBC), czyli spółką z portfela mAkceleratora. mAkcelerator to fundusz założony przez bank, który ma na celu komercjalizację i rozwój najnowocześniejszych technologii. Więcej na jego temat można przeczytać tutaj – mBank zainwestuje 50 mln w startupy technologiczne.

Na czym polega CyberRescue?

W ramach usługi klient otrzymuje całodobowe wsparcie ekspertów Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego, którzy:

Skąd taki pomysł na usługę? Niewinnie wyglądająca sytuacja, gdy tracimy dostęp do skrzynki mailowej lub serwisu społecznościowego, może skończyć się próbą wyłudzenia od nas pieniędzy.

– CyberRescue to całodobowe wsparcie w zakresie bezpieczeństwa w sieci. Jest to niczym nieograniczona pomoc, dostępna non-stop, działająca jak prywatne pogotowie on-line. W ramach tej usługi specjaliści CBC pomogą klientom zdalnie (telefonicznie, SMS-em, mailem i przez czat) w razie wystąpienia ataku hakerskiego, zawirusowania komputera lub telefonu, utraty haseł do logowania w serwisach internetowych, a także w innych przypadkach, gdy użytkownik potrzebuje wsparcia w sieci – czytamy w komunikacie mBanku.

W przyszłości także biometria behawioralna

Co roku w polskich sieciach pojawia się ok. 700 tys. serwisów wyłudzających wrażliwe dane (szacunek na podstawie informacji CERT). Na Fintek.pl niedawno pisaliśmy o nowym pomyśle hakerów, którzy w sklepie Google Play umieścili aplikację „Uniwersalna bankowość Polska”. Aplikacja miała agregować formularze logowania do apek bankowych – był to oczywiście podstęp przestępców. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj – „Bankowość uniwersalna” – nowy podstęp hakerów w Google Play.

We współpracy z CBC mBank uruchomi również biometrię behawioralną, czyli dodatkowe zabezpieczenie dla klientów korzystających z bankowości online. Kiedy? Na razie nie wiadomo.

mBank/RT