Nowe usługi opracowano z myślą o zaufaniu i bezpieczeństwie oraz operacyjnej efektywności, jako głównych filarach środowiska bankowości otwartej. Ich uruchomienie ułatwi współpracę bankom i tzw. podmiotom trzecim (ang. third party providers, TPPs), stymulując rozwój całego ekosystemu. Pilotaż nowej oferty Mastercard ruszy na początku 2019 r., w pierwszej kolejności w Polsce i Wielkiej Brytanii, a do końca przyszłego roku ten pakiet usług ma być dostępny już w całej Europie.

Dzięki otwarciu dostępu do danych finansowych zaufane podmioty trzecie uzyskają wgląd w informacje posiadane przez banki. To nie tylko ułatwi obu stronom oferowanie rozszerzonych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb produktów i usług, ale również, w niektórych przypadkach, umożliwi im dokonywanie płatności w imieniu ich klientów indywidualnych i biznesowych. Kilka dni temu prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o usługach płatniczych, która zaimplementuje do polskiego prawa dyrektywę PSD2.

Jakie usługi przygotował Mastercard?

Transformacja branży może całkowicie zmienić sposób, w jaki klienci indywidualni i biznesowi korzystają z usług finansowych. Nowy pakiet usług Mastercard pozwoli ekosystemowi bankowości otwartej sprostać największym wyzwaniom, jakie przyniosą nadchodzące zmiany, pozwalając mu maksymalnie wykorzystać swój potencjał:

Nowe usługi przyczynią się do zbudowania wzajemnego zaufania klientów, banków, sprzedawców detalicznych i podmiotów trzecich w nowym środowisku bankowości otwartej, a także uproszczą i usprawnią ich wzajemne kontakty.

– Nasze rozwiązania mają dać bankom i podmiotom trzecim poczucie bezpieczeństwa, tak aby mogły one skoncentrować się na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań dla swoich klientów. Wzajemne zaufanie nie jest jedynym wyzwaniem. Pracujemy też nad ulepszeniem rozwiązań dla użytkowników bankowości otwartej w zakresie zarówno dokonywania płatności, jak i dostępu do informacji, i będziemy wprowadzać te nowości w miarę rozwoju usług i środowiska. Fakt, że Polska jest jednym z dwóch krajów, w których zostanie przeprowadzony pilotaż, jest dowodem na dojrzałość i innowacyjność polskiej branży bankowej i rynku usług finansowych — mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Mastercard/RT