Stanie się to możliwe dzięki wdrożeniu dyrektywy PSD2. Klienci zyskają wtedy możliwość zarówno kontrolowania stanu wszystkich swoich środków, zgromadzonych na kontach w różnych bankach, jak i wykonywania większości operacji bez przymusu logowania do każdego konta oddzielnie.
Agregator finansów w Nest Banku. Otwarta bankowość coraz bliżej

Fintek poleca: otwórz biznest konto
Na razie rachunki, które klient posiada w innych bankach, muszą zostać dodane ręcznie. Wymaga to wcześniejszego wygenerowania pliku PDF z historią lub wyciągiem rachunku z bankowości internetowej banku, w którym prowadzone jest konto i wczytania go w module Moje Finanse – po wybraniu akcji Dodaj konto. Po skutecznym zaimportowaniu pliku, użytkownikowi zostaną wyświetlone dodatkowe zakładki z informacją o rachunkach z banków, z których klient wczytał pobrany plik PDF.
Klient Nest Banku ma możliwość przeprowadzenia analizy swoich finansów – wygenerowania tabeli zawierającej bilans wpływów i wydatków. Wystarczy, że wskaże konta oraz przedział czasowy, dla których chciałby przeprowadzić taką analizę. Dzięki temu zyska podgląd do pełnej, zagregowanej historii pokazującej wpływy i wydatki dla każdego wskazanego rachunku, w zdefiniowanym powyżej terminie – wyjaśnia Nest Bank w komunikacie.
Dane z rachunków w innych bankach, które klient dodał do swojej zakładki Moje Finanse, mogą być odświeżone w każdym momencie, bez utraty wcześniej zaimportowanych informacji. Niestety w obecnej konfiguracji nie jest to zbyt wygodne, ponieważ za każdym razem trzeba wgrywać plik PDF. Zmieni to dopiero dyrektywa PSD2.