Dotychczas Cloud Technologies za pośrednictwem swojej platformy OnAudience.com, dostarczała reklamodawcom wyłącznie dane o zainteresowaniach użytkowników komputerów stacjonarnych i laptopów oraz stron mobilnych. Obecnie notowana na NewConnect spółka gromadzi i analizuje również informacje z urządzeń takich jak smartfony czy tablety. Nie bez powodu — zdaniem Piotra Prajsnara, CEO Cloud Technologies, to dane mobilne mają ogromny potencjał, bo dostarczają najbardziej precyzyjnych informacji o zainteresowaniach internautów.
Czytaj także: Big Data nie tylko dla dużych
— Od dłuższego czasu pracowaliśmy nad rozwojem technologii umożliwiających pozyskiwanie danych z urządzeń mobilnych o zainteresowaniach ich użytkowników. Klienci chcą docierać do rosnącego grona użytkowników smartfonów ze spersonalizowaną reklamą, adekwatną do ich faktycznych potrzeb i zainteresowań, ponieważ coraz więcej czasu spędzają oni przed ekranami „komórek” czy tabletów. To kopalnia wartościowych informacji — zwraca uwagę Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Jak wynika z czerwcowego raportu Global Digital Snapshot, w tej chwili już ponad 5 miliardów osób na całym świecie korzysta z urządzeń mobilnych. Stanowi to prawie 70% globalnej populacji. Polska nie odstaje od światowej średniej, wręcz przeciwnie, z urządzeń mobilnych korzystamy wyjątkowo chętnie. Z badań IAB wynika, że w Polsce aż 79 proc. internautów w wieku 15+ korzysta ze smartfonów.
Marketerzy będą mieli łatwiej
Cloud Technologies jest jedną z nielicznych firm na świecie dostarczających mobilne dane typu 3rd party. Pomimo, że zapotrzebowanie na nie jest bardzo duże, to na świecie istnieje zaledwie garstka firm mogących pochwalić się ich sprzedażą. Oferowane przez Cloud Technologies cyfrowe informacje pochodzą z aplikacji instalowanych na smartfonach i tabletach.
Wywiad z Krzysztofem Góralem z UKNF: FinTechy nie zagrażają rynkowi finansowemu w Polsce
Umożliwią one marketerom targetowanie reklam z jeszcze większą precyzją dzięki kierowaniu ich do odbiorców aktualnie korzystających z określonych aplikacji. W połączeniu z dostępnymi już danymi 3rd party z komputerów stacjonarnych oraz stron mobilnych, dadzą one marketerom niewspółmiernie większe możliwości budowania zaawansowanych modeli Audience Targetingu.

30 krajów w zasięgu. Rosną wydatki na reklamę mobilną
Dane mobilne OnAudience.com, platformy opracowanej przez Cloud Technologies, pochodzą z 30 rynków świata, największe z nich to Włochy oraz Turcja, gdzie spółka posiada ponad 100 mln anonimowych profili mobilnych internautów. Każdy taki profil przypisany jest do konkretnego urządzenia i użytkownika.

Czytaj także: Otwieracz sam powie, kiedy otworzycie piwo. IoT na wesoło
Firmy coraz chętniej reklamują się na urządzeniach mobilnych, o czym informuje Związek Pracodawców Branży Internetowej w badaniu IAB AdEx Benchmark Report (Europe). Dowiadujemy się z niego, że wydatki na reklamę mobilną wzrosły w 2016 r. o 52,9 proc. w porównaniu do 2015 roku osiągając kwotę 5,4 mld euro. Według analityków, już w najbliższej przyszłości wydatki na kampanie na smartfonach i tabletach mają przewyższyć budżety na reklamę desktopową.