Nowe zasady obowiązują przy wrocławskiej Biedronce przy ul. Bacciarellego. Zamiast tradycyjnych parkomatów zainstalowano kamery, które rejestrują numery rejestracyjne pojazdów i mierzą czas postoju.. Dzięki temu klienci nie muszą już pobierać papierowych biletów. Bezpłatny czas parkowania ustalono – podobnie jak w innych lokalizacjach sieci – na 90 minut.
Pod sklepami Biedronka pojawią się kamery
W regulaminie zapisano, że aby uniknąć naliczenia dodatkowych opłat, nie wystarczy krótki wyjazd i ponowny wjazd. Jeśli przerwa między opuszczeniem a ponownym skorzystaniem z parkingu jest krótsza niż 15 minut, czas zostanie zsumowany. Po przekroczeniu darmowego limitu opłata dodatkowa wynosi 150 zł za pierwszą dobę. Kolejne doby to już koszt 200 zł, a maksymalna wysokość kary może sięgnąć 3,5 tys. PLN.
Jak zauważa serwis Auto Świat, Biedronka planuje stopniowo rozszerzać system także na inne sklepy – na początek od sześciu do ośmiu lokalizacji, szczególnie tam, gdzie kierowcy nagminnie traktują parking jako bezpłatne miejsce postoju.
Warto dodać, że choć parkingi przy supermarketach są z reguły darmowe, coraz częściej pojawiają się tam różne formy kontroli postoju. Przed pozostawieniem samochodu warto dokładnie sprawdzić oznakowanie i regulamin – w przeciwnym razie dodatkowe opłaty mogą wynieść nawet kilkaset złotych.
Jakiś czas temu pisaliśmy, że Biedronka, przy wsparciu Asseco Data Systems (ADS) wdrożyła system cyfrowego obiegu dokumentów. Centralnym elementem wdrożonego w Biedronce rozwiązania ma być platforma Signer, która pozwala na elektroniczne podpisywanie i przekazywanie dokumentów, niezależnie od lokalizacji użytkownika.
Z kolei w zeszłym roku podawaliśmy, że Biedronka wprowadza e-paragony. Z takiej opcji mogą skorzystać posiadacze karty Moja Biedronka lub aplikacji mobilnej. W pierwszym etapie wdrożenia zasięg działania usługi objął ponad 1700 placówek na terenie kraju. Klienci zwracają jednak uwagę, że pomimo wyboru e-paragonu i tak otrzymują oni papierowe potwierdzenie zakupów.
Konkurencja jednak nie śpi – przykładowo w wybranych sklepach Lidla w Polsce rozpoczęto testy nowego systemu kamer zintegrowanych z kasami samoobsługowymi. Kamera zamontowana przy kasie rozpoznaje wykładane produkty – np. warzywa i owoce – i automatycznie podpowiada klientowi, co powinien wybrać z listy na ekranie.