BNP Paribas opublikował komunikat o wykonaniu decyzji Prezesa UOKiK nr RBG – 4/2019 z dnia 22 lutego 2019 roku. Zdaniem Urzędu bank w nieodpowiedni sposób informował klientów o zmianach w cennikach i regulaminie. Komunikaty były wysyłane tylko za pośrednictwem bankowości elektronicznej, co według UOKiK-u nie spełnia wymogów trwałego nośnika.

W celu ograniczenia korespondencji papierowej banki inwestują w nowe technologie mające pomóc w rozwiązaniu problemu trwałego nośnika. Na początku czerwca BNP Paribas poinformował o wdrożeniu usługi Krajowej Izby Rozliczeniowej, czyli trwałego nośnika opartego o technologię blockchain. Wcześniej podobną ścieżkę obrał PKO Bank Polski.

BNP Paribas wypłaci rekompensaty klientom

Na rekompensatę mogą liczyć ci klienci BNP Paribas, którzy w okresie od stycznia 2014 r. do listopada 2016 r. otrzymali informację o zmianach w cennikach lub regulaminie w sposób nie spełniający wymogów trwałego nośnika – czyli na przykład za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Dotyczy to także tych osób, które w tamtym okresie były klientami Raiffeisen Bank Polska (który został przejęty przez BNP Paribas).

W takim razie na co dokładnie mogą liczyć klienci? Rekompensata publiczna może zostać zrealizowana w postaci:

Wniosek o zwolnienie z opłaty za kartę lub zwolnienie z opłaty za powiadomienia SMS konsumenci mogą złożyć w oddziale lub w Systemie Pl@net w terminie od 1 lipca 2019 roku do 30 września 2019 roku. Zwolnienie to będzie dotyczyło miesiąca kalendarzowego, lub następującego po miesiącu, w którym wniosek został złożony. Wniosek składa się odrębnie dla każdej karty debetowej.

Z kolei osoby będące klientami Raiffeisena (w podanym wcześniej okresie) mogą liczyć na darmowe wypłaty z bankomatów na całym świecie przez 1 miesiąc. Klient musi wskazać preferowany miesiąc w korespondencji pisemnej. Rekompensata dotyczy zarówno transakcji kartami debetowymi, jak i kredytowymi.