W sierpniu 2018 Prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że w latach 2014-2016 PKO Bank Polski przekazywał klientom informacje o zmianach w tabeli opłat i prowizji na warunkach niespełniających wymogów trwałego nośnika informacji – klienci dostawali takie komunikaty za pośrednictwem serwisu transakcyjnego iPKO.

Rekompensaty dla klientów PKO Banku Polskiego

Żeby przekazywanie informacji odbywało się zgodnie z wytycznymi UOKiK klient musi mieć dostęp do komunikatów nawet po rozwiązaniu umowy z bankiem. Co więcej musi być pewny, że bank nie zmodyfikuje treści informacji. Trwałym nośnikiem może być na przykład przesłanie komunikatu na maila lub w formie listownej. PKO Bank Polski wybrał jednak inny sposób na rozwiązanie tego problemu – w zeszłym roku wspólnie z fintechem Coinfirm i Krajową Izbą Rozliczeniową dopracował platformę Trudatum, która wykorzystuje technologię blockchain. Kilka miesięcy UOKiK wypowiedział się także w tej sprawie.

Niespełnienie wymogów trwałego nośnika nie było jedynym zarzutem pod adresem PKO. Prezes UOKiK stwierdził także, że w latach 2014-2016 w korespondencji do klientów bank nie zamieszczał dokładnej podstawy prawnej umożliwiającej dokonanie zmian w tabeli opłat i prowizji, a także nie przedstawiał faktycznych okoliczności, które takie zmiany spowodowały.

W takim razie z jakiej rekompensaty będą mogli skorzystać klienci? Będą to darmowe usługi, udostępnione na kilka miesięcy. Użytkownicy mogą wybrać więcej niż jedną rekompensatę, niezależnie od podpisanych porozumień.

Poniżej pełna lista dostępnych usług.