Fintech Brunch to konferencje organizowane przez zespół Fintek.pl. Celem jest tworzenie przyjaznej platformy do dyskusji na tematy związane z sektorem fintech. Uczestnicy mogą szczerze i uczciwie opowiedzieć o swoich biznesach, największych barierach i sposobach na ich pokonanie. W ramach dyskusji omawiane są możliwe strategie wsparcia konkretnych inicjatyw i projektów. Wśród uczestników, zarówno po stronie panelistów i widowni znaleźć można przedstawicieli najbardziej innowacyjnych start-upów, jak i osób zainteresowanych pomocą w ich rozwoju.
Czytaj także: Marek Lesiak, Efigence: czyli jak polski fintech zdobywa Dubaj [WYWIAD]
Zespół Fintek.pl dokłada wszelkich starań, by konferencje pod brandem Fintech Brunch były korzystne dla uczestników pod każdym względem – zarówno networkingowym, edukacyjnym i biznesowym.
Relacja z Fintech Brunch#2
„Fintech dla Fintechów – dostarczanie rozwiązań wewnątrz sektora branży finansowo-technologicznej” – Jacek Kiniecki z firmy Przelewy24 mówił m.in. o tym, dlaczego polski rynek płatności jest wyjątkowy. Zwrócił uwagę na to, że rozwiązania dostarczane przez providerów płatności niejako tworzą infrastrukturę do rozwoju sektora fintech w ogóle.
Marcin Sikora z Fintek.pl
W drugiej części spotkania swoje prezentacje przedstawili przedstawiciele brytyjskich fintechów nad Wisłą. Konferencja Fintech Brunch objęta była patronatem m.in. Ambasady Wielkiej Brytanii w Polsce.
Łukasz Wierdak, MCI Capital
Marek Bosak, Vivus
Łukasz Piechowiak, redaktor naczelny Fintek.pl
Dolina Fintech w Polsce
Na koniec pozostała prezentacja Łukasza Piechowiaka. Zdaniem redaktora naczelnego Fintek.pl Dolina Fintech w Polsce to hasło, które oczywiście ma bardzo medialny charakter. W pierwszej kolejności należy zdać sobie sprawę z konkurencji w tej dziedzinie. Polska nie jest samotną wyspą. Na świecie istnieje kilka dużych ośrodków regionalnych, gdzie dochodzi do tzw. digital disruption. O Dolinie Krzemowej zaczęło się mówić w latach 70-tych XX wieku.
Czytaj także: Mamy wszystko, by stać się Nevadą Europy [WYWIAD]
Jeśli chcemy stanowić jakąkolwiek konkurencję powinniśmy znać swoje miejsce i przede wszystkim szukać sposobu na wyróżnienie. Jeśli skupimy się tylko na talentach, to musimy zdawać sobie sprawę, że demograficzny drenaż mózgów szybko doprowadzi do ich negatywnego eksportu z Polski na niekorzyść infrastruktury know-how, którą próbujemy tu budować. Bez spójnej strategii będziemy pełnić rolę co najwyżej kosztownego inkubatora – my za niego zapłacimy, ale „kury składać jaja będą gdzieś indziej”.
Łukasz Grzeszczyk, Agnieszka Cieślok, Hays Poland
Zapraszamy do obejrzenia relacji z Fintech Brunch, a także na kolejną edycję, która odbędzie się już wkrótce. Firmy i osoby zainteresowane uczestnictwem proszone o kontakt z Michałem Dąbrowskim md(at)fintek.pl.
Zespół Fintek.pl
[aesop_collection title=”Więcej o Fintech Brunch” collection=”2695″ limit=”6″ columns=”1″ splash=”off” order=”default” loadmore=”off”]