Wyniki badania zainicjowały dyskurs naukowy i ożywiły działania praktyczne w zakresie edukacyjnej roli
nowych technologii. Naukowe i oświatowe znaczenie sformułowanych wówczas problemów badawczych
spowodowało podjęcie przez NASK decyzji o realizacji drugiej edycji badań pn. „Nastolatki 3.0”.

Zachęcamy do zapoznania się z pełnym raportem „Nastolatki 3.0”. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych faktów.

Nastolatki 3.0

W jakim celu młodzież korzysta z Internetu.

NASK ustawienia prywatności.

Kilka słów o NASK

Jest to instytut badawczy, podległy Ministerstwu Cyfryzacji. Kluczowym polem aktywności NASK są działania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa internetu. Reagowaniem na zdarzenia naruszające bezpieczeństwo sieci zajmuje się Narodowe Centrum Cyberbezpieczeństwa (NC CYBER).

NASK prowadzi działalność badawczo-rozwojową w zakresie opracowywania rozwiązań zwiększających efektywność, niezawodność i bezpieczeństwo sieci teleinformatycznych oraz innych złożonych systemów sieciowych. Istotne miejsce zajmują badania dotyczące biometrycznych metod weryfikacji tożsamości w bezpieczeństwie usług. Jako operator telekomunikacyjny NASK oferuje innowacyjne rozwiązania teleinformatyczne dla klientów finansowych, biznesowych, administracji i nauki. NASK prowadzi także rejestr nazw w domenie .pl.

Ważną rolę pełni działalność edukacyjna i popularyzacja idei społeczeństwa informacyjnego. W Akademii NASK prowadzone są unikatowe szkolenia dla firm i instytucji ze szczególnym uwzględnieniem tematyki bezpieczeństwa ICT. Od lat realizowany jest program Komisji Europejskiej Safer Internet promujący bezpieczne korzystanie z nowych technologii i internetu wśród dzieci i młodzieży.

W ramach instytutu – w NC CYBER – funkcjonuje Dyżurnet.pl, który przyjmuje zgłoszenia dotyczące nielegalnych treści w internecie, przede wszystkim związanych z materiałami przedstawiającymi seksualne wykorzystywanie dzieci.

[NASK/RT]