Mieszkańcy miast nie mają złudzeń. Czas dojazdów do pracy jeszcze się wydłuży

Z badania VISA i Uniwersytetu Stanforda wynika, że dla blisko połowy konsumentów na świecie czas przejazdów w miastach uległ przedłużeniu. 37% uważa, że ten czas jeszcze ulegnie wydłużeniu. Ponad połowa jest niezadowolona z komunikacji miejskiej, a najbardziej nielubianą częścią podróży samochodem nie są korki i czerwone światła, ale bezskuteczne i długie poszukiwanie miejsca do zaparkowania.

W trakcie Mobile World Congress Visa, we współpracy z Uniwersytetem Stanforda, opublikowała wyniki jednego z największych badań na świecie, w którym bierze pod lupęrosnące zapotrzebowanie na transport publiczny i prywatny, a takżeznaczącą rolę, jaką handel elektroniczny odgrywa w zrównoważonym rozwoju w tym obszarze. Celem raportu było zidentyfikowanie trendów, w jakim rozwijać się będą oczekiwania społeczne oraz lepsze zrozumienie tego jak rozumieć luki technologiczne.

Visa wskazuje, że realizacja płatności jest nieodzownym elementem korzystania ze środków transportu. Jej znaczenie będzie rosło wraz ze wzrostem adaptacji płatności cyfrowych w komunikacji miejskiej, czy też za parkowanie i wypożyczanie rowerów oraz hulajnóg.

Badanie przeprowadzono na grupie 19 000 konsumentów mieszkających w 19 krajach. Pozwoliło to zidentyfikować istotne wyzwania, przed którymi stoją rozrastające się miasta, w tym:

Kluczowe trendy globalne

/Visa

Foto: Pixabay