– Banki przyszłości będą z pewnością jeszcze wygodniejsze, lepiej wspierające człowieka w jego finansowych, i nie tylko finansowych decyzjach. Umożliwią to nowe technologie, które, jak wynika z badania #finanseprzyszłosci, klienci, mimo początkowego zdziwienia, coraz chętniej akceptują. Sztuczna inteligencja, robo-doradcy, rozszerzona rzeczywistość i urządzenia mobilne, połączone w jeden organizm mogą dać gigantyczny efekt wzmacniający wygodę i bezpieczeństwo – mówi Iwona Jarzębska, Dyrektor Departamentu Public Relations Banku Millennium.

Czytaj także: Placówki bankowe to już przeszłość? Niekoniecznie…

Telefon, wirtualna rzeczywistość i zautomatyzowane oddziały

Jeszcze kilka lat temu bankowość internetowa i mobilna były dodatkiem do obsługi oddziałowej. W przyszłości większość operacji będzie wykonywana za pośrednictwem bankowości mobilnej i bankomatów. Tradycyjne kanały kontaktu z bankiem nie znikną, ale będą ewoluować w stronę wspólnego z cyfrowym otoczeniem ekosystemu.

Czytaj także: mBank otwiera nową siedzibę w Łodzi. Bez smartfona ani rusz

Roboty i inne boty doradzą jak inwestować i oszczędzać

Główne trendy technologiczne to sztuczna inteligencja i robo-doradztwo. Samouczące się chat-boty sprawią, że klienci prostą komendą tekstową lub głosową będą mogli dokonać przelewu, sprawdzić stan konta czy skorzystać z zaawansowanych rozwiązań w zakresie doradztwa inwestycyjnego. Zanim to zrobią, będą jednak musieli wzbudzić w sobie zaufanie do nowinek technologicznych i robotów.

Czytaj także: Robot rozpatrzy reklamację w BZ WBK

Kredyt po zeskanowaniu reklamy, sprawdzenie salda w rękawiczce

Czeka nas dalszy rozwój zdalnych kanałów sprzedaży i obsługi, choć część z nich może się dziś wydawać czystą science fiction. W przyszłości kolejne procesy zostaną zautomatyzowane, dokumentacja papierowa wyeliminowana, a akcja kredytowa ściślej powiązana z zakupami.

Metryka badania: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego. Technika badawcza: CATI.

[Bank Millennium/RT]