Polska pozostaje liderem w popularyzacji wtyczek blokujących reklamy – podaje nowy raport OnAudience.com z grupy Cloud Technologies, prezentujący dane z ponad 60 rynków świata. W polskim Internecie blokowanych jest 46 proc. wszystkich wyświetlanych reklam, co daje 8 proc wzrost rok do roku. Na drugim miejscu znalazła się Grecja z 44 proc. blokowanych wyświetleń, a na trzecim Norwegia, gdzie blokuje się ich 42 proc. Według autorów raportu wartość zablokowanych odsłon w 2017 roku osiągnie 42 miliardy dolarów.
Straty wydawców wynikające ze stosowania oprogramowania blokującego reklamy z roku na rok są wyższe. Aby dotrzeć do użytkowników korzystających z tego typu programów, Cloud Technologies stworzyła rozwiązanie pozwalające ominąć blokady i skutecznie dotrzeć do internautów. UnBlock, nasza autorska technologia emisji reklamy, pomaga zwiększyć przychody wydawców oraz daje internautom możliwość bezpłatnego korzystania z treści.
Zachęcamy do zapoznania się z pełnym raportem OnAudience.
Czytaj także: Jak to jest z tym geoblokowaniem?
Rosną straty wydawców


Dla porównania, w 2016 roku globalna wartość zablokowanych odsłon reklamowych przekroczyła 28 miliardów dolarów, a wartość rynku wyliczono na 84 miliardy dolarów. W Polsce, gdzie procentowo blokuje się najwięcej reklam, wartość rynku reklamy typu display szacuje się na 485 milionów dolarów, a wartość zablokowanych odsłon reklamowych szacuje się na 409 milionów dolarów.
[Cloud Technologies/RT]