W tym czasie nie będzie możliwości skorzystania między innymi z platformy ePUAP i Profilu Zaufanego.

Co można załatwić za pośrednictwem Profilu Zaufanego?

[aesop_image imgwidth=”60%” img=”https://cms.fintek.pl/wp-content/uploads/2018/07/Ministerstwo-Cyfryzacji-prace-serwisowe.jpg” align=”center” lightbox=”on” caption=”Komunikat Ministerstwa Cyfryzacji w sprawie planowanej przerwy w działalności systemów e-administracji.” captionposition=”left” revealfx=”off” overlay_revealfx=”off”]

– Informujemy, że z powodu prac serwisowych planowanych od 16 lipca od godziny 17:00 do 17 lipca do godz. 7:00 użycie Profilu Zaufanego może być niemożliwe. W tym czasie niedostępna może też być platforma ePUAP, system SSDIP, serwis Obywatel.gov.pl, mDokumenty oraz e-usługi z weryfikacją tożsamości za pomocą PZ. Przepraszamy za utrudnienia. Zespół Centralnego Ośrodka Informatyki – czytamy na stronie Ministerstwa Cyfryzacji.

Według najnowszych danych resortu cyfryzacji z Profilu Zaufanego korzysta już ponad 2 miliony Polaków. Pomaga on w załatwianiu spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Profil Zaufany można potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, w takich bankach jak PKO Bank Polski (także Inteligo), Bank Pekao, mBanki, ING Bank Śląski, BZ WBK, Bank Millennium i Envelo Bank. Inna alternatywa to założenie PZ online i udanie się do punktu potwierdzającego, na przykład placówki Poczty Polskiej.

Co można załatwić za pomocą Profilu Zaufanego? Można złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej, składać i sprawdzać dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US, zgłosić utratę dokumentu tożsamości, wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, podpisać JPK VAT, uzyskać odpis aktu stanu cywilnego, czy zarejestrować narodziny dziecka.