O ponad 6% wzrosła liczba aktywnych klientów digital, a o 23% liczba klientów mobilnych. Rośnie także transakcyjność w bankowości mobilnej – o 20% k/k. Bank wykorzystuje roboty w kolejnych obszarach m.in. w obsłudze akredytyw i gwarancji oraz w przygotowywaniu umów kredytowych. Od 8 sierpnia posiadacze Konta Jakie Chce będą mogli realizować darmowe przelewy ekspresowe. Prezentacje z dzisiejszej konferencji można pobrać tutaj.

Bank poinformował także, że z jego usług korzysta już 84,5 tys. obywateli Ukrainy. Dodatkowo BZ WBK posiada już ponad 2 miliony użytkowników bankowości internetowej i obsługuje 228 tysięcy kart w mobilnych – HCE, Google Pay, Apple Pay i Garmin Pay.

BZ WBK metody płatności mobilnych

Rebranding BZ WBK. Jak będzie reklamować się Santander Bank Polska?

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej Prezes Zarządu BZ WBK Michał Gajewski zdradził kilka szczegółów na temat rebrandingu BZ WBK. Bank zmieni wygląd serwisu transakcyjnego, wprowadzi nowy IVR i odświeży aplikację i wszystkie serwisy mobilne.

Dodatkowo bank ma wystartować z szeroką kampanią reklamową we wszystkich mediach. Będzie ona skierowana zarówno do klientów korporacyjnych, MSP, jak i private banking. Rozpoczęcie rebrandingu jest zaplanowane na jesień tego roku.

Cały proces ma kosztować około 60-70 mln złotych, ale nie będzie miał żadnych konsekwencji dla klientów. Nie zmienią się loginy i hasła do kont online, numery rachunków, ani PIN-y do kart płatniczych.

Wyniki BZ WBK w I półroczy 2018 roku. Jak prezentują się liczby?

– Dochody wzrosły o 10%, po raz kolejny w kwartale przekraczając 2 mld zł. Postępują prace nad transformacją cyfrową, obecnie naszym klientom udostępniamy już 5 metod płatności mobilnych dostępnych na polskim rynku. W kanałach cyfrowych wprowadziliśmy kolejne udogodnienia, aktywnie bankuje z nami w ten sposób ponad 2 mln klientów – mówi Prezes Zarządu BZ WBK Michał Gajewski.

– Proces włączenia wydzielonej części Deutsche Bank Polska do BZWBK, po uzyskanej zgodzie KNF, wszedł w decydującą fazę. Trwają zaawansowane prace nad migracją, którą przeprowadzimy równocześnie z włączeniem prawnym, po raz pierwszy na polskim rynku. Jednocześnie pracujemy nad rebrandingiem. Marka Santander doskonale odzwierciedli kolejne innowacje i usprawnienia technologiczne, które będą wdrażane we współpracy z Grupą Santander – dodaje Gajewski.

Poniżej prezentujemy wyniki Banku Zachodniego WBK w I półroczu 2018 roku:

Współczynnik kapitałowy na poziomie:17,78% oraz Tier1: 15,63% (CAR wyniósł 16,69% na 31 grudnia 2017 r. i 16,51% na 30 czerwca 2017 r.), zapewniający bezpieczeństwo prowadzonej działalności i stabilny wzrost.

Należności brutto od klientów zwiększyły się o 8,8% r/r do 119 mld zł w wyniku wzrostu kredytów dla klientów indywidualnych o 7,5% r/r do 61 mld zł oraz należności od podmiotów gospodarczych o 9,7% r/r do 51 mld zł.

Depozyty klientów wzrosły o 11,8% r/r, przy czym depozyty bieżące wzrosły o 10,3% r/r, a terminowe o 13,4% r/r. Depozyty detaliczne zanotowały wzrost o 8,2% r/r, a biznesowe o 17,1% r/r. Wskaźnik kredytów do depozytów wynosi 93,6%.

Na dzień 30 czerwca 2018 r. łączna wartość aktywów netto funduszy inwestycyjnych i portfeli aktywów zarządzanych przez BZ WBK Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. wyniosła 16,8 mld zł i zwiększyła się w skali roku o 10,4%.

Bankowość detaliczna w I półroczu 2018 r.:

Bankowość MSP w I Półroczu 2018 r.:

Bankowość Biznesowa i Korporacyjna w I Półroczu 2018 r.:

Bankowość Korporacyjna i inwestycyjna w I Półroczu 2018 r.:

Leasing w I półroczu 2018 r.:

Faktoring w I półroczu 2018 r.:

Santander Consumer Bank w I półroczu 2018 r.:

BZ WBK/RT